Saturday, October 31, 2009

Imbas Kenangan Lalu

Musim Haji kembali lagi rasanya baru je merayakan hari raya aidilfitri tuptup dah sampai musim haji.Di Kota Madinah Almunawarah & Kota Mekah Almukarramah menjadi tempat berhimpun semua umat Islam dari seluruh negara.Setiap orang mempunyai impian untuk ke sana tetapi bukan senang utk kita ke sana kerana perlu melalui prosedur yg ditetapkan oleh pihak Arab Saudi.

Jika dulu ingatkan nak pegi H
aji hanyalah utk org2 tua dan bila dah tua je baru blh pegi tetapi sebaliknya.Seelok-eloknya baikla kita pegi sewaktu kita muda kerana tenaga pun kuat utk kita menjalankan ibadat dengan sempurna.

Tiba-tiba hari ini bile tgk berita ada laporan dari Tanah Su
ci Mekah teringat kenangan sewaktu menunaikan Umrah pada tahun lepas bertapa kerdilnya rasa diri ini bile berada di sana & macam x percaya lak 2 kaki ini berdiri di Kota Madinah & Mekah.Terima Kasih tak terhingga buat Ibu Tercinta kerana telah membawa saya ke sana.Semua kenangan lalu terimbas kembali rasa macam nak ke sana sekarang jugak hehehe. Insyaallah kalau di panjangkan umur & dimurahkan rezeki impian untuk menunaikan haji akan terlaksana suatu hari nanti....Amin.

Diselitkan sedikit gambar2 sewaktu menunaikan umrah tahu
n lalu.

Masjid Nabawi - Madinah Almunawarah


Bersama Bonda Tercinta di Hadapan Masjid Nabawi


Kaabah - Tawaf (Mekah)


Saie

No comments:

Post a Comment